onsterflyetkan oppnå cruisehastigheter på over 556 km/t. Med en rekkevidde på rundt 2280 km stiller Pegasus i en egen klasse og vil danke ut de fleste andre VTOL-prosjekter hvis konseptet noen gang blir realisert.
Pegasus har to tiltrotorer på 3,3 meter i diameter og kan ta av og lande vertikalt eller konvensjonelt der det er rullebane.
Inspirert av V-22 Osprey og en sivil ekvivalent, AgustaWestland AW609, har Pegasus to tiltrotorer på 3,3 meter i diameter og kan ta av og lande vertikalt eller konvensjonelt der det er rullebane.
Hver vinge har en tiltrotor på 3,3 meter i diameter
Pegasus har en fireseters cockpit og cabin som minner mye om helikoptre. Hver vinge er utstyrt med en stor tiltrotor/ltpropell som er 3,3 meter i diameter.
Twin-propellene drives av elektriske motorer, hver på rundt 700 hk, som tilsammen utgjør 7500 lb skyvekraft, ifølge Kozloff.
Flyet veier netto 1 497 kg (3 300 lb) og 2 722 kg (6 000 lb) fullastet. Det gir en god lastekapasitet.
Pratt & Whitney PT6A-67R turbopropmotor
Framdriftssystemet drives av en generator og Pratt & Whitney PT6A-67R turbopropmotor som yter 1 424 hk. Flymaskinen har plass til 946 liter drivstoff, som gir en impnerende rekkevidde på 2 280 km.
Med uttrekkbare landingshjul er Pegasus i stand til konvensjonell takeoff og landing. Kozloff opplyser at flyet ved start på rullebane kan oppnå en avgangshastighet innen 400 fot (122 m). Maskinen vil også kunne stoppe raskt etter landing med reversering av propellbladene.